آیا می شود با خرید ملک در ترکیه اقامت این کشور را گرفت؟

 راه های مختلفی برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد. یکی از این راه ها خرید ملک در ترکیه است. قبل از سال 2018، یک خارجی می توانست با خرید ملک یک میلیون دلاری تابعیت ترکیه را دریافت کند. اما اکنون دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذاران خارجی این مبلغ را به 250 هزار دلار کاهش داده است.


در سال های اخیر تقاضای هموطنان برای خرید ملک در ترکیه و اجاره آن افزایش یافته است. آگاهی از امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و یا اخذ اقامت از طریق اجاره ملک در ترکیه و نزدیک بودن ارزش لیر ترکیه به ریال ایران از جمله دلایلی است که باعث افزایش این تقاضا شده است. همچنین به غیر از اخذ اقامت، مردم خرید ملک در این کشور را روشی هوشمندانه و کم ریسک برای سرمایه گذاری در ترکیه می دانند.


طبق قانون شماره 35 در مورد املاک و زمین های جمهوری ترکیه که در سال 2012 تصویب شد، یک شهروند خارجی می تواند در ترکیه املاک و زمین خریداری کند، مشروط بر اینکه مساحت کل این املاک و زمین از 30 هکتار تجاوز نکند. همان خانواده در یک منطقه نظامی واقع نشده است.


افراد با خرید ملک در ترکیه با ارزش کمتر از 250 هزار دلار می توانند اقامت توریستی یک ساله داشته باشند. این اقامت را می توان تا ده سال تمدید کرد و مدت آن بستگی به مقدار دارایی دارد. علاوه بر این، این پرونده شامل کودکان زیر 18 سال نیز می شود. فرزندان بالای 18 سال در صورت اشتراک در ملک مشمول پرونده می شوند. مدت زمان لازم برای اخذ اقامت در این فرآیند 30 تا 35 روز می باشد. نکته حائز اهمیت این است که حداقل قیمت ملک برای اخذ اقامت 60 هزار تومان می باشد و فرد نباید در مدت اقامت توریستی یک ساله کار کند مگر اینکه شاغل باشد و بیمه پرداخت کرده باشد یا شغلی داشته باشد. که پنج کارمند ترک دارد، آنها را استخدام کرده و بیمه را پرداخت کرده است.

علاقه مندان به سرمایه گذاری در ترکیه باید بدانند که ابتدا باید هدف از خرید ملک در ترکیه را مشخص کنند زیرا از یک طرف سرمایه گذاران می توانند در هنگام خرید ملک تابعیت ترکیه را دریافت کنند و از طرف دیگر اقامت ترکیه می تواند باشد. که متقاضی با خرید ملک به دست آورده است، تفاوت آنها فقط در قیمت خرید خانه در ترکیه است. اگر متقاضی فقط بخواهد اقامت موقت در ترکیه داشته باشد، می تواند ملکی با ارزش کمتر از 250 هزار دلار در ترکیه خریداری کند. البته باید بدانید که حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه 60000 دلار است. توجه داشته باشید که املاکی که با این قیمت خریداری می شوند، املاک کوچکتری مانند آپارتمان های یک خوابه یا آپارتمان هستند.


یکی از مزایای خوب خرید ملک در ترکیه این است که با توجه به بودجه خود می توانید خانه را به صورت اقساطی خریداری کنید. شرایط خرید اقساطی به این صورت است که شما 35 درصد از کل مبلغ خانه را نقدا پرداخت می کنید و مابقی در اقساط 24 تا 60 ماهه به حساب صاحبخانه واریز می شود. 

اگر میخواهید در باره مزایای خرید ملک در ترکیه بیشتر مطالعه کنید با کلیک  کردن روی آدرس زیر به سایت ترامند مراجعه کنید:

https://tramend.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%84%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/

Comments

Popular posts from this blog

کدام روش ها گرفتن اقامت ترکیه را آسان تر می کنند؟

مراحل دریافت پاسپورت ترکیه

4 بستر سود آور برای سرمایه گذاری در ترکیه